Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Til dig der har et firma og ønsker at nå ud til så mange potentielle kunder som muligt, er SEO (https://www.klikko.dk/seo/) et oplagt redskab, som kan skabe mere opmærksomhed på dig og din virksomhed på internettet. 

SEO eller Search Engine Optimization betegner de handlinger, du selv kan foretage for at optimere din synlighed i søgemaskiner som f.eks. Google, vel at mærke uden at det koster dig noget. For at forstå, hvad SEO går ud på, og hvordan du kan bruge det, er det vigtigt at forstå, hvordan Googles søgemaskine egentlig virker. For når du selv eller andre foretager en søgning på Google, sker der naturligvis en udvælgelse af de sider, som kommer frem. Dette kan du udnytte til din fordel. Google placerer nemlig din hjemmeside indenfor et ranking-system baseret på over 200 faktorer, og derfor kan du selv påvirke, hvor på listen, din side kommer til at ligge.

Det er med andre ord vigtigt, hvilke søgeord, du vælger at have både på selve hjemmesiden og på forskellige sider omkring hjemmesiden. Disse søgeord kan udvælges på baggrund af 3 forskellige niveauer afhængig af søgeordenes hyppighed og specificitet. Niveau 1 er altså de ord, der søges oftes på, mens Niveau 3 er de søgeord, som kun sjældent søges på.